Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • İzmir

Valilikler

T.C Buca Kaymakamlığı
T.C Buca Kaymakamlığı
T.C Buca Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe İlçe Telefon Rehberi Muhtar İletişim Bilgileri
  • BUCA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
2
Nisan2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişikiler Proje Ofisi
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Tüketici Hakem Heyeti
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • İlçe Telefon Rehberi
    • Muhtar İletişim Bilgileri
  • BUCA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
    • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
  • Kamu Hizmet Standartları

Buca İlçe Nüfus Müdürlüğü

Buca İlçe Nüfus Müdürlüğü
 
 
 
Aysel ACU
İlçe Nüfus Müdürü
 
 
 
 
 
 

Misyon: Geçmişi koruyan, geleceğe değer katan bir anlayışı esas alarak  yürütülen hizmetleri; yenilikçi ve teknolojik yöntemlerle sunmak

 

Vizyon: Hizmet anlayışının odağına insanı alarak; güvenilir, etkin, kaliteli ve sürdürülebilir hizmet sunmak.

Koray EVREN

Nüfus Şefi

Selime İNAN

V.H.K.İ.

Alper KOÇAK

Nüfus Şefi

Esra AŞUR

V.H.K.İ.

Fırat YAYMAN

Nüfus Şefi

Cemal AŞRAK

V.H.K.İ.

Birsen GÖKYER

V.H.K.İ.

Elif  SARIÇAYLAK

V.H.K.İ.

Serdar YÖNT

V.H.K.İ.

Bilgehan ZENGİN

V.H.K.İ.

Hatice Sibel KUTLUAY

V.H.K.İ.

Deniz VAROL

V.H.K.İ.

Zülküf DEMİRTAŞ

V.H.K.İ.

Gökhan GÜVENER

V.H.K.İ.

Sıla DURMUŞ

V.H.K.İ.

Osman OKKAY

Memur

Özlem SÖYLER

V.H.K.İ.

Metin KARADENİZ

Teknisyen

Ayten GÜL

V.H.K.İ.

Gizem BAY SEYHAN

Büro Personeli

Meliha BİLGETEKİN

V.H.K.İ.

Aysun Gamze BİLİCİ

Büro Personeli

Hülya KÖSEM

V.H.K.İ.

Birgül AKPINAR

Büro Personeli

Aydan KURT

V.H.K.İ.

Süheyla TURGUT

Büro Personeli

Hakan DABAR

V.H.K.İ.

Ümmiye TÜRKCAN

Büro Personeli

Hakan TAŞDEMİR

V.H.K.İ.

Elif PEHLİVAN

Büro Personeli

Atila ÖZGEN

V.H.K.İ.

Demet BAĞ

Büro Personeli

Nesibe Sinem TOKATLI

V.H.K.İ.

Sitte PİŞİRİCİ

Hizmetli

Hatice GÜNTİN

V.H.K.İ.

Elif KURT

Hizmetli

Selim EROĞUL

V.H.K.İ.

Nimet GÜMÜŞSU

 İşçi

Sevil MUTLU

V.H.K.İ.

Umut YILDIRIM

İşçi

 

 

VERİLEN HİZMETLER
MERNİS
Mernis projesi tüm Ahvali Şahsiye bilgilerinin elektronik ortama ve Ahval-i Şahsiye bilgilerinde meydana gelen her tür değişikliğin ülkenin her tarafına dağıtılmış 957 merkezden anlık güncellenmesini bir ağ üzerinden güvenle paylaşımını sağlayan bir projedir. Proje dünyada ilk e-devlet projelerinden olup ülkemizdeki ve Avrupa’daki tüm projelere ilham olmuştur. Proje ile ilgilerin güvenli paylaşımı, bilgilerin hızlı güncellenmesi ve vatandaşa verilen hizmetteki hızın ve verimin de artması amaçlanmıştır. Proje kapsamında ülkemizde kurumların vatandaşlarımızın için kullandığı farklı numaralar da tekleştirilmiş ve vatandaşlarımızın her kurumda kullandıkları farklı numara ve işaretlerde sona erdirilmiştir. Proje güvenilir bilgi desteği ile devletin iş ve işlemlerinde hızın artmasını sağladığı gibi uyguladıkları elektronik devlet projelerinin de giriş anahtarı olmuştur. Bu kapsamda projenin devamı niteliğinde olan Kimlik Paylaşım Sistemi Projesi ile birlikte de bilgileri kurumların kullanımına açarak güvenilir, hızlı, verimli bir hizmetin yanı sıra kırtasiyeciliğin önlenmesi de sağlanmıştır. Bu kapsamda Mernis Projesinin genel anlamıyla sağladığı hizmetler şunladır;
  • Nüfus kayıtlarının bilgisayar ortamına aktarılarak ilçe nüfus  ve tabanlarının oluşturulması ve hizmetin modernizasyonu sağlamamak.
  • Nüfus hizmetlerinin İlçelerde bilişim teknolojileri kullanılarak verilmesini; ilçe nüfus ve tabanlarının Merkezde bütünleştirilerek Merkezi Nüfus Veri Tabanı kurulmasını gerçekleştirmek.
  • Türkiye Cumhuriyeti  vatandaşlarına  birer kimlik numarası verilmesini sağlamak.
  • Kimlik numaraları aracılığıyla, kamu ve özel kesim bilişim projeleri arası kişi bilgileri alışverişinin, bir alt yapı üzerinde çevrim içi ( on-line) yürütülmesini sağlamak.
  • Nüfus istatistiklerinin bilişim teknolojileri ile daha sağlıklı elde edilmesini sağlamak.
  • Kimlik bilgilerinin kamu kurum ve kuruluşları ile kamu hizmeti veren kurumlarla paylaşarak hizmet akışını hızlandırmak, güvenilir hale getirmek ve vatandaşlarımızın hizmetlerinin kolay, hızlı ve güvenilir olarak almasını sağlamak,
  • Bürokrasiye azaltıcı, devletle vatandaşı yakınlaştırıcı bir hizmet sağlamak
DOĞUM
Doğum, evlilik içinde doğan çocuklar, babalarının nüfusta kayıtlı oldukları haneye baba soyadıyla; evlilik dışında doğan çocuklar anasının bekarlık hanesine, anasının bekarlık soyadı ve bildirilen baba adıyla; tanınan veya babalığına hükmedilen çocuklar baba hanesi baba soyadı ile tescil edilirler.
EVLENME
Evlendirme memuru; belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır.Eşlerden birinin yabancı olması halinde evlendirmeye , İl ve İlçe belediye evlendirme memurluğu yetkisi ve görevi verebilir.
BOŞANMA
Boşanma, evlilik birliğinin mahkeme kararının kesinleşmesi ile son bulmasıdır.Boşanma tarihi , boşanma kararının kesinleştiği tarihtir.Yabancı mahkemelerce verilen boşanma karalarının Türkiye’de işlem görebilmesine esas olmak üzere Türk mahkemelerince tenfiz ve tanıma kararı verilip, kesinleşmesi halinde, yabancı mahkemece verilmiş olan kararın kesinleşme tarihi, boşanma tarihi olarak kabul edilir.
Evlendirme memuru; belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır.Eşlerden birinin yabancı olması halinde evlendirmeye , İl ve İlçe belediye evlendirme memurluğu yetkisi ve görevi verebilir.
ÖLÜM İŞLEMLERİ
Bildirim Süresi, Usul ve Yükümlüğü Ölüm olayının; ölümün meydana geldiği, ölüm yeri bilinmiyorsa cesedin bulunduğu, ölüm ulaşım aracı içinde meydana gelmişse ölünün araçtan çıkarıldığı yer ilçe nüfus müdürlüğüne bildirilmesi zorunludur.
Ölüm olayının bildirilmesi, ölüm olayının haber alındığı tarihten itibaren yetkili makam ve görevliler tarafından örneğine uygun olarak düzenlenen ölüm tutanaklarının en geç on gün içinde, ilgili ilçe nüfus müdürlüğüne verilmesi veya gönderilmesi suretiyle yapılır. Ölüm tutanaklarına varsa nüfus cüzdanı da eklenir. Nüfus cüzdanı yoksa bu husus tutanağın ilgili alanında belirtilir.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI
Kişinin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunun ve nüfus aile kütüklerine kayıtlı bulunduğunu kanıtlayan resmi belgedir.
Sahip olduğu üst seviye fiziksel, görsel ve elektronik güvenlik özelliklerine sahip kimlik kartı ile vatandaşlarımızın kimlik sahteciliğinden kaynaklı hak kaybından ve suistimallerden korunması amaçlanmıştır.

Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı uluslararası standartlarda, modern, taşıma kolaylığına sahip ve yüksek güvenlikli tasarım ve özelliklere sahiptir. Kredi kartı büyüklüğünde ve yüksek dayanıklılığa sahip materyallerden üretilen yeni kimlik kartının taşınması daha kolaydır
.
MAVİ KART
Doğumla Türk vatandaşı olup çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler ve bunların Türk vatandaşlığından çıkma belgesinde kayıtlı reşit olmayan çocuklarına mavi kart düzenlenmektedir.
NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ
Kişinin aile kütüğündeki kaydının çıkarılması ve aslına uygunluğunun nüfus müdürlüğünce onanması ile elde edilen nüfus kayıt örnekleri, aksi ispat edilene kadar geçerlidir.Nüfus Kayıt Örneği, istenme nedeni ve hangi amaçla kullanılacağının belirtiliği yazılı istek olmadan verilmezi.Ancak kişinin kimliğinin kanıtlayan resmi bir belge ile şahsen başvurması halinde yazılı müracaat aranmaz.Nüfus kayıt örneklerinde, bunları istemeye yetkili olanlar tarafından açıkça ve gerekçeli olarak istenmediği takdirde, kimlik bilgileri dışında kişisel bilgilere yer verilmezi. Bu belgeler üzerinde silinti ve kazıntı yapılmaz.
Düzenledikleri tarihten itibaren geçerlilik süresi içinde kullanılmayan nüfus kayıt örnekleri geçerliliğini kaybeder. Nüfus kayıt örneğinin kullanılacağı alanlara göre Bakanlık bu süreyi altı ay süreyle geçerlidir.
ADRES KAYIT SİSTEMİ
Nüfus idarelerince tutulan nüfus kütüklerinde kişilerin kimliğine ilişkin ;” adı, soyadı, anne adı, baba adı, doğum tarihi ve nüfus olaylarına ilişkin bilgiler “ ile kişinin kaydına ulaşmasını sağlayan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ve kayıtlı olduğu yere ilişkin İl, İlçe, köy, Mahalle, Cilt, Hane gibi bilgiler yer almaktadır.
Nüfus hizmetlerindeki işlemleri basitleştirmek ve bürokrasiyi azaltmak suretiyle, hizmette sürat ve verimliliği sağlamak amaçlanarak “ Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNIS)” uygulamaya konulmuştur.
MERNIS ile; Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bir bilgi bankası oluşturularak, nüfus kütükleri üzerinde tam anlamıyla hukuki ve teknik açıdan denetim sağlanmıştır.
MERNIS kapsamında Vatandaşlarımıza verilen T.C Kimlik Numarası, kimliği belirleyen tek ve değiştirilemez bir numaradır.T.C kimlik numarası uygulaması ile mükerrer kayıt yaratılmasının her alanda tamamen önüne geçilmiştir. Yüzyılı aşkın süredir nüfus kayıtları, kayıtlı bulunan yer nüfus nüfus müdürlüğünden temin edilmekte iken; MERNİS’in hayata geçmesiyle birlikte, bu kayıtlar kayıtlı olduğu yere bakılmaksızın herhangi bir nüfus müdürlüğünden on-line olarak anında temin edilir hale gelmiştir. Kamu hizmeti sunan kurum ve kuruluşların hizmet talebinde bulunan vatandaşı herhangi bir şüpheye mahal bırakmayacak şekilde tanıyıp konumlandırması da yeni MERNİS veri tabanı sayesinde Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS) ile gerçekleştirilmektedir.
5490 sayılı nüfus hizmetleri kanununa dayanılarak oluşturulan Adres Kayıt Sistemi ile Türk Vatandaşları ve Türkiye’de yaşayan yerleşik yabancıların yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin elektronik ortamda merkezi bir yapı içerisinde güncel olarak tutulması ve konusundaki dağınıklığa son verilmesi öngörülmüştür.
Bu kapsamda, belediyeler ve İL Özel İdareleri tarafından ülke genelinde numaralama ve levhalama çalışmaları tamamlanarak ulusal adres veri tabanı oluşturulmuştur.Türkiye İstatistik Kurumu tarafından da kişilerin T.C kimlik numaralarının yerleşim yeri adres bilgeleriyle eşleştirilmesi suretiyle alan uygulaması yapılmıştır.Bu veriler TÜİK’ten devralındıktan sonra Bakanlığımızca elektronik ortamda güncel olarak tutulmaya başlanmıştır.
Türk Medeni Kanunun 19 uncu maddesi gereğince “ yerleşim yerinin tekliği “ ilkesi doğrultusunda Adres Kayıt Sistemi’nde kişinin sistemde kayıtlı bulunan daha önceki adresi yine adres beyanı ile otomatik olarak arşivlenmek üzere silinmektedir.
Bu çerçevede kişinin birden fazla yerleşim yeri adresinin olması mümkün değildir. Kişinin yeni bir yerleşim yeri adresi beyan etmediği sürece sistemde yer alan yerleşim yeri adresi tüm iş ve işlemlerde esas alınmaktadır.
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu’nun 67. maddesi; “ gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdanı talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Ayrıca söz konusu Kanunun 68 inci maddesinin birinci fıkrası b bendi uyarınca belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmeyen kişiler gerçeğe aykırı adres beyanında bulunanlar ve Geç bildirimde bulunanlar a idari para cezası uygulanır.
 
Adres    : Çamlıkule, 222/50. Sk. no:22 KAT 2, 35390  Buca/İzmir       
Telefon  :    0 232 426 36 91 
  
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat
  • İçişleri Bakanlığı
Çamlıkule, 222/50. Sk. No:22, 35390 Buca/İzmir e-posta: buca@icisleri.gov.tr
Santral : 0232 4487248
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız